•Update•

3 februari 2023 - Rotterdam, Nederland

Hallo lieve volgers,

Even een update!

Gisteren tijdens het eindgesprek met Dr. Fedorov kreeg ik goed nieuws!

Maandag (de eerste dag), vrijdag en afgelopen woensdag heb ik verschillende testen moeten uitvoeren. Gisteren werden de resultaten naast elkaar gelegd en vergeleken. Hieruit bleek dat er positieve veranderingen zijn in mijn beide ogen! In mijn linkeroog zag ik voorheen in het centrale zicht een heel klein rondje, verder zag ik alles zwart. Nu na alle behandelingen kan ik op diverse punten wazig lichtinval zien. In de komende weken/maanden is er een mogelijkheid dat dit verandert in daadwerkelijk zicht! In mijn rechteroog was op papier te zien dat er een stukje zicht weer bij is gekomen. Dit verschil merk ik momenteel nog niet maar ook dit kan ik de toekomst veranderen. Daarnaast maakte ik bepaalde oogoefeningen al een stuk beter dan voorheen. Het heeft dus tijd en rust nodig om stapje voor stapje vooruitgang te gaan zien.

Ook al is het traject in Berlijn afgelopen, in Nederland zal ik iedere dag mijn best moeten blijven doen om in de toekomst een stukje zicht terug te krijgen. Ik zal thuis 2x per dag trainingen moeten doen om mijn hersenen en mijn ogen te stimuleren. De doktoren zullen mij blijven begeleiden via de mail.

Ik zal de komende 2 weken erg vermoeid zijn, mijn ogen zullen moeten herstellen en verwerken wat er allemaal is gebeurd. De dokter verwacht dat ik in de komende maanden verschil kan gaan merken, dat er hopelijk stukjes zicht terug zullen komen. Dit blijft natuurlijk spannend..!

En nu zitten we in de auto terug naar huis!

9382B2EE-0FA3-49B7-9FED-0DB8AA46CF7C

1. Tjuupje:
    3 februari 2023
    Goeie reis terug en ik ben blij dat het de goeie kant op gaat sterkte meid
  2. Kim Brouns:
    4 februari 2023
    Ahh wat lief! Dankjewel!!
  3. Margret:
    3 februari 2023
    Wat fijn om te lezen dat er nu al verbetering en het nog meer kan worden. Fijne terugreis en groetjes aan je moeder.
  4. Kim Brouns:
    4 februari 2023
    Jaa ongelofelijk..!! Lief van je dankjewel!!
    Groetjes terug van mij en mam 😘
  5. Maria Dirks.:
    3 februari 2023
    Super. We hopen dat je na n tijdje weer van alles kunt genieten. Je familie de natuur en alles en iedereen om je heen. Dat ze weer sterk genoeg worden om voor te leven.
    Maar door de steun van iedereen zal je dat zeker lukken. Je bent een kanjer
    Blijf in jezelf geloven.
    Het komt goed.
    Vraag opa en oma om je te begeleiden in dit proces. Daardoor wordt je nog sterker.
    Succes lieverd. Ik zal iedere week n kaarsje voor jou en je familie branden. Hou me p de hoogte svp.
    Goeie reis en heel veel sterkte en succes in alles. Maria.
  6. Kim Brouns:
    4 februari 2023
    Wat een ontzettend mooi berichtje..!
    Ik ben er helemaal stil van.. dat zal ik zeker doen 🙏
    Fijn dat je iedere week een kaarsje zal branden!
    Ontzettend lieve woorden!
    Dikke knuffel van mij 🤗
  7. Peter en karin cordewener:
    3 februari 2023
    hoi lieverd, ik heb het allemaal gelezen en wat fijn te horen dat er verbetering in zicht is. We wensen je heel veel succes de komende tijd zodat je ohies zullen verbeteren, we horen en zien elkaar binnenkort!! dikke knuffel!!
  8. Kim Brouns:
    Hoi lieverds,

Dankjewel voor je berichtje! Ja ongelofelijk..! We plannen snel weer iets om bij te kletsen! Dikke knuffel terug!
  9. Roland:
    3 februari 2023
    Super we blijven duimen voor je en je als komt goed gr roland Suzanne
  10. Kim Brouns:
    Ahh lief van jullie! Dankjewel Roland en suzanne! Dikke knuffel voor jullie
  11. Linda:
    4 februari 2023
    Wat fijn om te lezen dat er veranderingen zijn te zien. Spannend blijft het zeker. Met je doorzettingsvermogen zal het je gaan lukken om weer te genieten van de dingen om je heen. Kleine stapjes en veel 🍀😘
  12. Kim Brouns:
    4 februari 2023
    Ja ongelofelijk.. het zal inderdaad spannend blijven! Dankjewel voor je lieve woorden! Dat waardeer ik! Dikke knuffel 🤗🍀