•Update•

21 maart 2023 - Landgraaf, Nederland

Hallo lieve volgers,

Weer even een update! 😊

Ik krijg vaak de vraag:
‘Hoe zien de trainingen eruit?’ en ‘Wat moet ik me erbij voorstellen? ‘
Daarom wil ik jullie een kijkje geven in mijn oogtrainingen.

Ik heb een foto gemaakt tijdens het uitvoeren van de training, zoals je onderstaand kunt zien!
Zo krijgen jullie een beetje een idee!

Kleine uitleg: Ik moet steeds naar het middelste witte puntje blijven kijken en ondertussen moet ik de witte rondjes die eromheen verschijnen zo snel mogelijk aan tikken.
Rechts gaat dat goed en scoor ik hoog maar links is het voor mij heel lastig, omdat ik daar nauwelijks zicht heb en daardoor scoor ik niet zo hoog.

Iedere vrijdag checken de artsen uit Berlijn mijn scores en aan de hand daarvan maken de artsen de training makkelijker of moeilijker voor mij.
Denk aan het rondje iets groter maken enz.

Ik voer deze training 2x per dag uit!

Zoals je op de foto kunt zien moet ik hiervoor ook een oog afdekken met een ooglapje. Dit word steeds per kant afgewisseld.

Deze trainingen in combinatie met de behandelingen die ik in Berlijn heb gehad zijn bedoeld om mijn hersenen en ogen weer te stimuleren om actief te worden.

Eind april moet ik weer terug naar Berlijn voor controle, dan zal ik daar weer een paar dagen verblijven.

Ik zal jullie dan weer een nieuwe update geven!

Ook krijg ik vaak de vraag of ik al verbetering merk qua zicht.
Zoals aangeven in m’n vorige updates merkte ik in Berlijn al een klein verschil, namelijk dat ik aan mijn linker oog op diverse punten wazig lichtinval zie. Dit zou in de komende maanden mogelijk veranderen in daadwerkelijk zicht.
In mijn rechteroog was op papier te zien dat er een stukje zicht weer bij is gekomen. Dit verschil merk ik momenteel nog niet maar ook dit kan ik de toekomst veranderen.

Ik heb goede hoop en blijf positief!

Ik hoop jullie zo een beetje duidelijkheid te hebben gegeven!

Liefs van mij 💋

E1947DB8-2DD3-4E42-AFEA-10A6B2A26FDF 05B6E3A2-E114-4933-AFC9-D9FCDA701358